Пређи на главни садржај

Prestiž

Našao sam se u nekoj prostranoj vinariji na ivici ogromnog vinograda. U gomili pomešanih i besmislenih stilova preovladavale su razne masne boje drveta i sve je mirisalo ili smrdelo na... Sirće... Neko bi rekao da je to miris vina, ali ja kažem  - Sirće.
Na sredini lokala bio je najveći sto za kojim su sedela tri sredovečna lika. Pričali su o vinima i delovali vrlo nadmeno i prostački. Odmah sam im prišao i upitao ih:
-Oprostite... Na osnovu čega ocenjujete kvalitet nekog vina?
Zaćutali su, pogledali me, pa onada jedan u drugoga, a ovaj treći mi reče:
-Pa... Ima tu mnogo stvari koje treba uzeti u obzir... - popio je gutljaj vina. - ... Na primer... Da... Ima nekoliko stvari...
-Kojih stvari? - upitao sam nestrpljivo.
-Boja... eto... boja na primer - reče onaj prvi koji je bio i najodvratniji.
-Nemoguće da je samo boja u pitanju? - navaljivao sam.
Onda se onaj drugi protegnu i reče:
-Ja imam nepogrešiv metod... Ako je flaša manja, finog izgleda i mnogo skupa... - digao je glavu prema meni. - ... Onda je to dobro vino...
-Jeste, tako je... - potvrđivala su ona dvijica, klimala glavom i oblizivala usne.
-Aha... - počešao sam se malo po glavi. - ... Pa vi ste pravi poznavaoci izgleda...
-Ja ja, nego šta... - opet su potvrđivali i klimali glavom, kao benasti.
-A zašto onda pijete pivo? - upitao sam.
-Jeste, tako je...upravo zbog toga. - rekao je onaj treći i okrenuo se prema konobaru. - Dečko! Donesi mi telefon, moram nešto važno da rešim... u pitanju su milioni...
-Uzmi moj mercedes ako ti je lakše tako... - rekao mu je ovaj drugi.
-Ili da pozoveš sa moje jahte... - dodade treći.
Došao sam do šanka i rekao:
-Dajte mi čašu vašeg najboljeg vina!
-Nestalo nam je... - a onda je dodao. - ...ali spustite se tu do benzinske pumpe. Oni imaju sigurno, jer.. i mi kod njih kupujemo.
Klimnuo sam glavom uz smešak i izašao napolje. Pogledao sam levo i desno i krenuo u pravcu suprotnom od benzinske pumpe.
Tabla sa natpisom "Najbolja vina sveta" mi je namignula.

Ku (10.08.2018.)

Коментари

Популарни постови са овог блога

Dve žirafe, jedan bandži, Sofija i Pamela

Moja dva starija brata, Leo i Kris i ja, došli smo u kuću naših roditelja da vidimo oca. Bio je na samrtnoj postelji i bilo je samo pitanje dana kada će... otići. Ušli smo tiho i pomalo zbunjeno, javili se majci, koja nam je samo rukom pokazala prema sobi u kojoj se nalazio otac. Jedan za drugim smo ušli, ja poslednji, i odmah nas je prekrio zadah teške bolesti i bliske smrti. Polako smo okružili krevet u kojem je otac ležao, bespomoćan, sa svim onim cevčicama, zavojima, posudama i aparatima. Odmah je otvorio oči. -Mili moji... - tiho je prozborio ispucalim i sasušenim usnama. Malo je pružio ruku, a onda je spustio... -Oče! - krenuo je Leo da ga uhvati za ruku. On je samo klimnuo glavom. Gledali smo ga nemi i bledi sigurno nekoliko minuta, a onda mu je Kris rekao: -Oče, ceo život si teško i pošteno radio. Odricao se svega, radi porodice... Mi smo odlučili da uradimo nešto za tebe... - Kris je pogledao u nas dvojicu, a onda ga upitao. - Imaš li neku želju oče... Sada... Da li bi

Četiri puta

Tri su puta ka dole: Pravo i Brzo 30.07.2018.

Filovanje gracije

Bila je to jedna skromna lokalna ambulanta sa dugačkim, sterilno belim hodnikom, prepunim plakata koji nas upozoravaju kako treba redovno ruke prati, kako se zaštititi od žutice, španske kuge i ostalih bolesti, prevaziđenih pre 200 godina. Nekoliko klupa nepravilno razbacanih... i u ćošku... poluosušeni filandendron... Na jednoj od klupa sedeli smo moj drugar Mik i ja. Malo ukoso prekoputa od nas sedela je žena čiju lepotu mi je teško opisati... Čije oči su tako magične, kao da su kroz neke filtere prošle... Njena gracija, njena elegancija... mamile su me, bile su tako očigledne... Njena kosa i taj fini blagi miris koji je dopirao. -Vidi onu kučketinu. - šapnuo mi je Mik, pokazujući očima prema... njoj. - Ova je stvorena za filovanje kitom. Pogledaj te čvrste sise... Uh... Kako bi joj ga tu stavio, pa... -Dobro Mik. - prekinuo sam ga. - Zar uvek najniže pobude? Zar nikada ne vidiš tu uzvišenu lepotu, to držanje... takt... - pokušao sam da obuzdam njegovu priču. Smetala mi je... jes