Пређи на главни садржај

Dve žirafe, jedan bandži, Sofija i Pamela

Moja dva starija brata, Leo i Kris i ja, došli smo u kuću naših roditelja da vidimo oca. Bio je na samrtnoj postelji i bilo je samo pitanje dana kada će... otići.
Ušli smo tiho i pomalo zbunjeno, javili se majci, koja nam je samo rukom pokazala prema sobi u kojoj se nalazio otac. Jedan za drugim smo ušli, ja poslednji, i odmah nas je prekrio zadah teške bolesti i bliske smrti. Polako smo okružili krevet u kojem je otac ležao, bespomoćan, sa svim onim cevčicama, zavojima, posudama i aparatima.
Odmah je otvorio oči.
-Mili moji... - tiho je prozborio ispucalim i sasušenim usnama. Malo je pružio ruku, a onda je spustio...
-Oče! - krenuo je Leo da ga uhvati za ruku. On je samo klimnuo glavom.
Gledali smo ga nemi i bledi sigurno nekoliko minuta, a onda mu je Kris rekao:
-Oče, ceo život si teško i pošteno radio. Odricao se svega, radi porodice... Mi smo odlučili da uradimo nešto za tebe... - Kris je pogledao u nas dvojicu, a onda ga upitao. - Imaš li neku želju oče... Sada... Da li bi nešto posebno želeo?
-Ma ništa mili moji... - tiho i polako prozborio je otac.
-Bilo šta? - ponovio je Kris.
Otac se odjednom podigao u sedeći stav, dobio neku boju i nekako se momentalno osvežio:
-Pa kad već pitate... imam želju... - oči su mu procvetale. - ... I to ne jednu, već bar 3...
-Reci oče... - rekao je Leo, pomalo zbunjen.
-Hoću da odem na safari! I to onaj pravi i divlji. Da pičim onim džipom po pustari i da roknem bar dve žirafe... - pričao je sve brže. - ...To mi je želja od malih nogu, kada je još moj komšija...
-Tata, ali u tvome stanju... - pokušao je Kris da ga prekine. - ... Sem toga ne verujem da možeš žirafe da rokaš baš tako...
-Drugo! - otac je digao prst. - Da skočim sa najvećeg nebodera u Abu Dabiju, privezan onim kanapom... onako... privezanim oko struka... - nemo smo blenuli u njega. - ... pa onda onako...kao odskačem... Uh što to mora da je dobro...
-Zašto baš Abu Dabi? - upitao sam.
-Ma nije bitno da li je Abu Dabi ili Pariz... oče, kako zamišljaš... - sada je Leo pokušao da ga urazumi.
-Treće i najvažnije! - digao je glas otac. Malo je prevrnuo glavom, pa nastavio. - Vaša mama nikada nije bila dobra riba... - Leo je digao obrve. - ... A i ove ostale, malobrojne koje sam imao su bile još i gore. - digao je glavu. - Ceo život bre, jebem neke lopate! - počeo je da viče. - 'Oću bre, da jebem Sofiju Loren... ili Brižit Bardo... ili Ursulu... - Leo i Kris su zinuli, ja sam se smeškao. - ... Ili neku mlađu... onu Pamelu jebo te... nju bi nategao momački baš...
-Jao oče... pa de ti je ona mlađa... - prekinuo ga je Kris. - ... pa i ona je sada bakica...
-Četvrto!!! - viknuo je još glasnije otac.
Prestali smo da ga slušamo. Drekao je o Himalajima i Zidu plača. Veče je naglo preplavio mrak. Nismo ništa pričali. Stajali smo u mraku, a onda se čuo klik... aparata koji nešto očitava... Leo je uzeo jastuk, a ja sam zaključao vrata.

Nekoliko minuta kasnije otac je plovio tamo negde preko duge sa dve žirafe oko vrata, povezan konopcem bandžija i u zagrljaju Sofije i Pamele.
Kako je lepo kada se ljudima ostvare želje.


Ku (13.08.2018.)
  

Коментари

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Četiri puta

Tri su puta ka dole: Pravo i Brzo 30.07.2018.

Filovanje gracije

Bila je to jedna skromna lokalna ambulanta sa dugačkim, sterilno belim hodnikom, prepunim plakata koji nas upozoravaju kako treba redovno ruke prati, kako se zaštititi od žutice, španske kuge i ostalih bolesti, prevaziđenih pre 200 godina. Nekoliko klupa nepravilno razbacanih... i u ćošku... poluosušeni filandendron... Na jednoj od klupa sedeli smo moj drugar Mik i ja. Malo ukoso prekoputa od nas sedela je žena čiju lepotu mi je teško opisati... Čije oči su tako magične, kao da su kroz neke filtere prošle... Njena gracija, njena elegancija... mamile su me, bile su tako očigledne... Njena kosa i taj fini blagi miris koji je dopirao. -Vidi onu kučketinu. - šapnuo mi je Mik, pokazujući očima prema... njoj. - Ova je stvorena za filovanje kitom. Pogledaj te čvrste sise... Uh... Kako bi joj ga tu stavio, pa... -Dobro Mik. - prekinuo sam ga. - Zar uvek najniže pobude? Zar nikada ne vidiš tu uzvišenu lepotu, to držanje... takt... - pokušao sam da obuzdam njegovu priču. Smetala mi je... jes